IV generacje instalacji LPG
Wstęp
Wyróżniamy 4 generacje instalacji LPG w samochodach. Różnią się one budową, zasadą działania, kosztami montażu i eksploatacji. Jako specjaliści auto gaz Żory postaramy się przybliżyć je jak najlepiej.
I generacja
Uważana za najtańszą z możliwych instalacji na rynku. Przeznaczona jest dla pojazdów z zasilaniem gaźnikowym. Nie posiada ona sterownika elektronicznego. Fakt ten powoduję że pomimo iż jest ona najtańszą instalacją na rynku to jest ona również najbardziej ergonomiczną i oszczędną opcją.
II generacja
Stosowana jest w pojazdach wyposażonych zarówno w jedno-punktowy jak i wielopunktowy wtrysk oraz katalizator i sondę lambda. Jest to lepsze rozwiązanie i bardziej ergonomiczne. Należy jednak pamiętać aby nie używać w tej generacji urządzeń z poprzedniej ponieważ będzie to skutkować uszkodzeniem katalizatora.
III generacja
Podobnie jak poprzednia dla silników z wielopunktowym wtryskiem paliwa. Tutaj jednak stosuje się mieszankę paliwowo-powietrzną. W tym rozwiązaniu do ilości powietrza dodawana jest odpowiednia ilość paliwa.
IV generacja
Jest to instalacja wielopunktowa zasilania gazem w fazie lotnej za pośrednictwem elektronicznie sterowanych wtryskiwaczy. Wyeliminowano różnice w dynamice osiągach silnika.
Najnowsze komentarze